Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

shopreter vs unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a Shoprentert és az Unast fogjuk megvizsgálni közelebbről. Szempontjaink tőled származnak, hiszen téged is az érdekel elsősorban, hogy organikusan melyik az erősebb: melyiknek jobbak a SEO képességei, azaz keresőoptimalizálásban melyikkel tudsz jobban dolgozni?

Bérelhető webshop motort elsősorban az alábbiak miatt érdemes üzemeltetni:

  • havidíjas konstrukcióban jól tervezhetőek a költségei, és többnyire költséghatékony is;
  • a fejlesztés és üzemeltetés nem a mi problémánk, nincs szükségünk saját fejlesztőre vagy hozzáértésre;
  • kicsi az elköteleződési szint, egyszerű(bb) webshop-motort váltani;
  • a frontend és a backend is nagyon felhasználóbarát, hiszen ezek a rendszerek versenyeznek egymással a bérlőkért;
  • a kész rendszerek más szoftverekkel könnyen integrálhatóak.

A bérelhető rendszereknek általában ezeket az árnyoldalait szokták felsorolni:

  • egyedi, cégre szabott, speciális igényeket sokszor nem, vagy csak drága fejlesztéssel tudnak megoldani;
  • ha sok van belőlük és a konkurencia is ilyet használ, akkor nehéz jól keresőoptimalizálni;
  • néha várni kell egy-egy fejlesztésre, frissítésre;
  • külső és belső szempontjából korlátozottan szabható csak saját arculatra;
  • központi hiba vagy sebezhetőség esetén a mi webshopunk is védtelen.

Az általános szempontokon túl azonban itt az online rögvalóság: mit tud kihozni a lehetőségekből a Shoprenter, és mit az Unas?

Integrációs lehetőségek

Bár a bérelhető webáruházak szeretik azt állítani magukról, hogy szinte azonnal indíthatóak és rögtön termelik a bevételt, a valóság az, hogy ma már minden hatékony online webshop támaszkodik más külső erőforrásokra, amik nagyon fontosak a hatékony marketinghez. Ezek elsősorban analitikai és online reklám eszközök.

Mind a Shoprenter, mint pedig az Unas integrálhatóak a Google alapvető szolgáltatásaihoz. 

  • A Google Search Console a weboldal működésével, indexelésével, kereshetőségével kapcsolatos fontos adatokat szolgáltatja számunkra. 
  • A Google Analytics a forgalommal és vásárlásokkal, konverziókkal összefüggő monitorozást és elemzést teszi lehetővé. 
  • A Google Ads pedig a fenti adatok alapján célzott és jól megalkotott reklámokat, reklámtevékenységet tesz lehetővé. 

Ugyanez igaz a Facebook (Meta) pixeljére is, aminek szintén fontos szerepe van abban, hogy a Meta platformjain (Facebook, Instagram, stb.) megjelenő tartalmaink, reklámjaink is a lehető leghatásosabbak legyenek. 

Emellett természetesen mindkét rendszer tud megfelelő feedeket (csv fájlokat) generálni az elterjedt árösszehasonlító oldalak, valamint más affiliate és dropshipping rendszerek számára, illetve könnyen a kódjukba ágyazhatóak levelezőrendszerek (Mailchimp, ActiveCampaign, SAPI, stb.) mérései, űrlapjai.

Ha már hírlevél: mindkét motor tartalmaz saját levélkiküldő lehetőséget is, amikben automatizmusokat is összeállíthatunk. A Shoprenter megoldása e tekintetben kicsit árnyaltabb. Ha komolyabban foglalkozunk e-mail marketinggel, valószínűleg egy dedikált rendszer fogunk inkább használni, mert mind a Shoprenter, mind pedig az Unas esetében hamar a lehetőségei végére érünk. 

Popup megoldások tekintetében sem szerénykednek: a Shoprenter az Optimonk lehetőségeit tartalmazza, az Unas pedig integráltan ad erre működésben és kinézetben is személyre szabható megoldásokat. 

Ma már kulcskérdés a konverzió szempontjából, hogy mennyire lehet egy webáruházban egyszerűen fizetni. Szerencsére mindkét hazai fejlesztés széleskörű bankkártyás lehetőségeket tartalmaz (Barion, SimplePay, InstantCash, PastPay, stb.), azonban ezek a Shoprenter esetében az alap csomagban nincsenek benne, míg az Unas esetében igen. Kisebb induló webshopok számára ez egyértelműen az Unas felé billenti a mérleg nyelvét.

SEO az Unas és a Shoprenter esetén

A technikai SEO részletein túljutva érdemes megvizsgálni, miért fontos egy bérelhető rendszer számára a precíz SEO. Mivel a bérelhető rendszerek bizonyos értelemben egymás másolatai, és ezeket a rejtett azonosságokat a Google felismeri, nehéz technikai értelemben kitűnni. Egy bérelhető fejesztés esetén például a kód mérete vagy az oldal betöltési sebessége adott, hiszen a technikai háttér nincs a mi kezünkben, ahogy a szerver lokációja vagy más paraméterei sem. Másképp kell tehát kitűnni.

A megkülönböztethetőségnek fontos eleme az offsite és az onsite SEO. Az offsite SEO kevésbé függ a konkrét rendszertől, hiszen a ránk mutató linkek számából, a ránk hivatkozó tartalmak minőségéből áll. Egy bérelhető webshopra éppen úgy lehet fizetett, máshol megjelenő PR cikkekből forgalmat generálni, mint egy egyedi fejlesztésre, ebben tehát azonos a Shoprenter és az Unas is.

Az onsite SEO már más kérdés. Ez elsősorban két dologtól függ:

  1. a tartalmi minősége, mennyisége
  2. a tartalom keresőrobotok számára való optimalizáltsága

Az első pontért mi magunk vagyunk felelősek: milyen minőségű és mennyiségű termékleírással, bloggal, magazinnal vagy más tartalmi- és landing-oldalakkal rendelkezünk? Ez a marketing stratégia részét képező kérdés, ami éppen úgy piactól és céloktól függ, mint bármilyen más webshopnál, legyen az Unas vagy Shoprenter.

A tartalom optimalizálása, azaz a hagyományos értelemben vett SEO már más kérdés. Ezen múlik az, hogy az egyes keresőrobotok mit látnak valójában a bérelhető rendszerünkből, majd pedig hogyan rangsorolják azt, azaz milyen helyezéseket érhetünk el egyes kulcsszavakra. Ez nagyon fontos, mert a jól kulcsszavazott, tervezetten készített tartalmak sem érnek semmit, ha technikai értelemben rossz a tálalásuk.

Az Unasnak technikai SEO terén az előnyére szokták írni, hogy alap sablonjai a speed testeken sokkal jobban rangsorolnak, mint a Shoprenter, ami pedig a tartalmak jobb rangsorolását is jelenti. Ezzel szemben az Unastól egyedi, akár SEO-ra vonatkozó fejlesztést csak a saját csapatuktól lehet kérni, míg a Shoprenterrel ma már sok külsős szakember is foglalkozik.

SEO konfigurálásának szemszögéből a legtöbb vélemény a Shoprentert hozza ki győztesen, mivel egyszerűbb SEO beállítást tesz lehetővé a bérlők számára. Ez egy kezdő felhasználó vagy induló webshop számára előnyösebb, ráadásul a Shoprenter több tudásanyagot és támogatást is nyújt ezen a téren, profik azonban az Unasban is elérhetik a hasonló hatékonyságot.

Bővítési lehetőségek egyedi fejlesztésekkel

Ahogy az imént említettük már, minden bérelhető rendszer Achilles-sarka az egyedi igény, és az azzal kapcsolatos fejlesztési költség. Bár mindkét platformnál lehetőségünk van saját funkciókat kérni, ezek teljes fejlesztési költségét viselnünk kell, tehát itt nem érvényesül a bérelhető motoroknál megoszló fejlesztési idő elve.

Igénytől függ, hogy milyen árajánlatot kapunk egy-egy fejlesztési kérésre, így ebben a kérdésben nehéz konkrét számokat mondani. A két rendszer valójában itt a piaci áraknak megfelelően árazódik, és mivel mindkét esetben nyitottak a saját megoldások elkészítésére, ez nem dönti el kettejük versenyét.

Az egyedi fejlesztéseknél érdemes megemlíteni a támogatás módját is. Mindkét webshop komoly supportot tart fenn. Bár a Shoprenter hétvégén is elérhető ilyen módon, az Unas általában sokkal gyorsabban reagál a megkeresésekre, ami fokozza a felhasználói élményt a bérlők számára.

Design és arculat

Bár mindkét rendszer admin felülete viszonylag jól használható, valamint ha külső feedel kapcsolnád össze, akkor az API dokumentációjuk is alapos és könnyen forgatható, ezekkel a vásárlód nem találkozik. Ő elsősorban a frontendet, azaz a “dizájnt” fogja látni. 

Az egyedi, UX szempontjából hatékony és jól megjegyezhető arculat, mely a céghez és a brandhez alkalmazkodik, komoly bizalmi elem és konverziónövelő tényező. A legtöbb márka a fejlődése során olyan tudatossági szintre jut, hogy következetesen próbál egyedi lenni és egyedi elemeket használni. Ezeket a bérelhető rendszerekben megtalálható sablonok csak részben tudják lekövetni.

Mind az Unas, mind pedig a Shoprenter esetében nagyon sok egyedi sablon közül választhatunk, amiket tovább paraméterezhetünk. A visszajelzések alapján a Shoprenter dizájnjai valamivel modernebbnek hatnak az Unashoz képest, de ez inkább ízlés kérdése, a marketingben pedig úgyis a konverziók száma dönti el a kérdést.

A finom részletek beállítása a Shoprenterben egyszerűbb és nem is igényel sok háttértudást. Az Unas esetében vannak dolgok, amiket csak a kód szintjén lehet átállítani, így ehhez már szükségünk lehet némi html és css ismeretre. Ezért ha ügyelsz a részletekre és az egyediségre, a Shoprenter jobb választás.

A UX kérdésében mindkét platform erősen próbálja követni a nemzetközi trendeket és a best practicet. A vásárlási folyamat a lehető legjobban le van egyszerűsítve, így a felhasználói élmény kérdésében csak részleteken lehetne elidőzni. A teljes folyamatban a standardizált fejlesztés miatt azonban közel azonos, és nem is nagyon lehet belenyúlni, csak egyedi fejlesztéssel.

Árazási modell

A Shoprenter és az Unas is havidíjas árazási konstrukcióval és belépő kedvezményekkel próbálja csábítani az ügyfeleket. A Shoprenter esetén négy csomagból (bronze, silver, gold és platinum) lehet választani, mindegyik esetében az első három hónap 14.970 forint (2024 közepi adatok), tehát a “beszoktatási” időszak alatt alig van költsége a szoftvernek, és ez a periódus kellőképpen hosszú is ahhoz, hogy komoly elköteleződést eredményezzen.

Az Unas három csomaggal (standard, premium és vip) kérhető, és a csomagok nagyjából a Shoprenter lehetőségei szerint skálázódnak mind tartalomban, mind pedig árban. Az alap csomag 4500 forint körül van havi szinten, a közepes 10 és 20.000 forint között, a teljes pedig 20.000 forint felett. Az Unas nem kedvezményes, hanem ingyenes időszakot biztosít a középső csomagjára, mely azonban csak 21 napig tart.

Mindkét rendszer esetében az árazási modell elsősorban a feltölthető tételek száma szerint limitál. A legtöbb webshopot valószínűleg ez fogja korlátozni, de emellett vannak más szempontok is (bankkártyás fizetés belefoglalása, szűrési funkciók, remarketing lehetőségek, stb.). Azt, hogy hosszú távon melyik az olcsóbb, elsősorban majd az dönti el, hogy mennyi egyedi fejlesztési és/vagy adminisztrációs költséggel kell számolnunk, általában véve és hosszabb időtávot nézve azonban az Unas olcsóbb, mint a Shoprenter.

Shoprenter vs. Unas

Nehéz végszót mondani, hiszen bizonyos területeken az Unas az erősebb, máshol pedig a Shoprenter. Érdemes őket egy mátrixba tenni:

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

jövő marketingosztálya: ai és ember

A jövő marketingosztálya: az AI és emberi vezetés harmóniája

A mesterséges intelligencia (AI) gyorsan az egyik legfontosabb technológiai eszközzé vált a modern üzleti világban, különösen a marketing területén. Az…
TOVÁBB OLVASOM >>
apollo.io

Apollo.io: adatvezérelt CRM, ami forradalmasítja az értékesítési folyamatokat

Az Apollo.io egy modern, adatvezérelt CRM platform, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy az értékesítési csapatokat hatékonyabbá tegye. Az automatizációs funkciók…
TOVÁBB OLVASOM >>
keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>