B2B lead generálás

Napjainkban a sikeres B2B cégeknek nem elég megfelelő sales csapattal rendelkezniük, de a jól felépítés, folyamatos lead generálás is ugyanolyan fontos!

Miért van szükség leadgenerálásra a B2B cégek esetében?

A világ sokat változott. Évekkel ezelőtt a cégek keresték meg a B2B szolgáltató cégeket, ám mostanra a legtöbb piacon több konkurens is megjelent. Így gyakran nagyon hasonló cégek küzdenek ugyanazokért a cégekért.

Most már elengedhetetlen, hogy minél hamarabb megjelenjünk a potenciális ügyfelek és azok releváns dolgozói előtt. Megfelelő és rendszeres kommunikációval értéket közvetítve kapcsolatot építsünk, amivel leadeket és ajánlatkéréseket generálunk.

Majd ugyanezt a kommunikációt a megszerzett ügyfelek felé továbbfolytatva folyamatosan építsük a cég ügyfélbázisát, közösségét és akár márkanagyköveteit.

B2B lead generálás folyamata

Kutatás: mielőtt bármibe is belefognánk, elengedhetetlen a célközönség, annak kihívásainak és vágyainak megismerésével buyer persona profilok, az üzenetek és a szükséges marketingcsatornák meghatározása.Tervezés: a megszerzett információk alapján egy olyan tervet kell készíteni, ami dokumentálja az információkat, a folyamatokat, a használni kívánt csatornákat, valamint a különböző marketing kampányokat.Kommunikáció: a termék, szolgáltatás, megoldás kommunikálásának elkezdése. Ekkor a közvetlen cél a megjelenés, az edukáció és az érdeklődés felkeltése, a közvetett cél a leadek generálása.Adatbázisépítés: érdemes minél hamarabb elkezdeni az adatbázisépítést. Ennek jó eszköze a hírlevél feliratkozási lehetőség, ami jól kapcsolódik az előző lépés elemeihez is.Leadek generálása: a leadek generálására számos lehetőség van. A leggyakoribb példák a webinarok tartása, letölthető ekönyvek és az email sorozatok. Ezek jó eszközök arra is, hogy a cég szakértőként megjelenhessen a piacon.Leadek gondozása és értékelése: ennek a lépésnek a hossza sok mindentől függ. Egyes esetekben akár órák, máskor csak hetek alatt megy végbe. A lényege, hogy a beérkezett leadekkel megfelelően kezdjen valamit a cég: további gondozás, eldobás (teljesen irreveláns érdeklődő) vagy átadása a sales-nek.Leadek átadása a sales felé: fontos, hogy az egyes leadek csak akkor kerüljenek át a sales-hez, ha azok megfelelő érettségi szakaszban vannak. Ezzel egyrészt az értékesítők leterheltsége is csökkenthető, másrészt a nem megfelelő érettségi állapot miatt könnyen lehet elrontani a kapcsolatot, ami így a lead elvesztéséhez vezet

B2B lead generálás elemei

Buyer Persona profil(ok)Lead generálási terv, ami tartalmazza a dokumentált folyamatokat, határidőket, marketing aktivitásokatKözösségi média kommunikációTartalomkészítés (blog, ekönyv, webinar, email sorozat)KeresőoptimalizálásLanding oldal és űrlapEmail marketing és annak automatizálásaEmail marketing és CRM összekötése

Kiknek ajánlott

B2B cégek, ahol nincs marketinges, de van salesB2B cégek, ahol van marketing és sales is, de nincs stabil lead generálásB2B cégek, ahol a lead generálás nem hoz elég mennyiségű vagy minőségű leadet

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>