Feltételezzük, hogy nem tudtad kikerülni a Google és a Yahoo új feladói követelményeiről szóló híreket, hiszen ezzel vannak tele a szakmai csoportok. Mielőtt megijednél, és újra elkezdenéd temetni az email marketinget, vegyél egy mély levegőt, mert jó híreink vannak.
Az új követelmények jót tesznek az ügyfeleidnek, jót tesznek a kézbesíthetőségi pontszámodnak, és jó eséllyel a legtöbbet már most is alkalmazod!
„A közelgő követelményeket az email szolgáltatók már régóta ajánlják legjobb gyakorlatként. Azzal, hogy a Google és a Yahoo az ajánlásról a végrehajtás felé mozdul el, világossá teszi, hogy a megfelelő hitelesítés elengedhetetlen az e-mail marketing sikeréhez.
Ezeknek a követelményeknek való megfelelés megkönnyíti a email szolgáltatók számára, hogy valós feladóként azonosítson, ami viszont minden eddiginél könnyebbé teszi a feliratkozók elérését” – Kiss Tamás, a Kontext email marketing szolgáltatásainak vezetője.
Gyors megjegyzés: Mivel a Google követelményei szigorúbbak – ha ezeknek megfelelsz, akkor a Yahoo követelményeinek is megfelelsz . Ebben a cikkben végigvezetünk a Google követelményein.
Kezdjük az alapokkal!
Kinek kell változtatnia? Mindenkinek – különösen azoknak, akik tömegesen küldenek ki emaileket
A Google új követelményeket támaszt minden feladóval szemben, és néhány extrát a tömeges emailek feladóival szemben – ők azok, , akik naponta legalább 5 ezer e-mailt küldenek a Google-fiókokba.
Ha nem vagy biztos benne, hogy megfelelsz-e az 5k-s küszöbnek, itt van néhány iránymutatás:
- A Google a @gmail.com és @googlemail.com végződésű személyes fiókokat is figyelembe veszi.
- Egy adott feladó minden forgalma beleszámít az 5k-s küszöbértékbe, beleértve a tranzakciós e-maileket is.
- Tehát közelebb lehetsz az 5k-s küszöbhöz – és a tömeges feladónak való minősítéshez -, mint gondolnád.
Most pedig nézzük meg, hogy mik a változások, és mit tehet a felkészülés érdekében.
3 komoly új követelmény, amellyel számolnod kell
3 fő követelménynek kell megfelelned, ha eléred a tömeges feladói küszöbértéket:
1. Állítsd be a DMARC hitelesítést a küldő tartomány számára.
A DMARC-hitelesítést a küldő tartományod számára a DNS-szolgáltatódban magad állíthatod be.. A DMARC-kényszerítési irányelveiddl kapcsolatban a Google-nek konkrét iránymutatásai vannak, amelyekkel még nagyobb sikerre viheted az email marketingedet.
2. Igazítsd a „From:” fejlécet a domainedhez
Ha tömeges feladó vagy, saját küldő domainre van szükséged – nem használhatsz többé megosztott domaint. A „From:” fejlécben szereplő tartománynak (amit az feliratkozók a postaládájukban látnak) pedig meg kell egyeznie a küldő tartományoddal, hogy megfeleljen a DMARC hitelesítésnek.
Ha a fiókod az info@domain.com „From” címet használja, akkor az már egy send.domain.com dedikált küldő domainnel van összehangolva. Így nem kell frissítened a „From: címet” a info@send.domain.com címhez hasonlóra.
Figyelj, mert ez vonatkozik mind a marketing, mind a tranzakciós e-mailekre.
Megjegyzés: Bár nem használhatsz megosztott domaint, nincs szükséged dedikált IP-címre – a megosztott IP cím használata még mindig rendben van.
3. Könnyítsük meg és tegyük egyértelműbbé a leiratkozást
Ez a követelmény valójában két dolgot doglal magában:
- A marketing e-maileknek tartalmazniuk kell egy olyan lehetőséget, , amellyel segítségével a címzett egy lépésben le tud iratkozni.
- Az üzenettörzsben is kell lennie egy leiratkozási linknek – de erre a linkre nem kell egyetlen kattintással leiratkozni.
Ha a címzettek számára nehézkes a leiratkozás, nagyobb valószínűséggel jelölik meg az e-maileket spamként, ami árt a kézbesíthetőségi pontszámodnak .
A jól látható leiratkozási link és a marketingüzenetek leállításához vezető rövid út a legjobb gyakorlat. Ha tehát ebben a kérdésben meg kell felelned a követelményeknek, akkor tudd, hogy a kézbesíthetőségi pontszámod, a feladói hírneved és az ügyfelekkel való kapcsolatod valószínűleg javulni fog, ha ezt bevezeted.
Az email marketing szolgáltatók már elkezdtek lépni ebben a témában. Például a Klaviyo 2024. február 1-je előtt bevezetett egy „listáról való leiratkozás fejlécet” – a Gmail és a Yahoo számára adott utasításokat, hogy az e-mail tetején egy leiratkozási linket adjanak meg. Ez eleget tesz az „egy kattintással leiratkozhat” követelménynek, automatikusan vonatkozik majd minden Klaviyo-ban létrehozott marketing e-mailre, és a cégedneksemmit sem kell majd konfigurálnia.
Minden feladóra vonatkozó követelmények
Ha egyáltalán küldesz emailt Google e-mail fiókokba – még ha nem is rendszeresen napi 5 ezer vagy annál több üzenetet -, akkor is meg kell felelned néhány új követelménynek.
Tartsd alacsonyan a spam arányt
Valószínűleg már eddig is próbáltad minél hatékonyabba elkerülni a spam mappát- mostantól pedig 0,10% alatt kell tartanod azokat a leveleket, amelyeket spamként jelölnek meg. A Google Postmaster Tools segítségével nyomon követheted a spam-panaszok arányát.
A spam-panaszok alacsonyan tartása mindig is a kézbesíthetőség legjobb gyakorlata volt. Ez az új követelmény kristálytiszta irányelveket és eszközöket biztosít a küldő cégeknek, amelyekkel teljes mértékben kézben tarthatják küldői megítélésüket.
Gmail cím lecserélése a „From:” fejlécben
Ez csak akkor lehet hatással rád, ha induló vállalkozó vagy ha még nincs saját domained, és a gmail.com vagy googlemail.com címet használod a „From:” címben, akkor az e-maileid a spam mappában fognak landolni.
Vannak egyéb új követelmények?
Van egy maroknyi új követelmény is, amelyek miatt, ha a megfelelő email marketing rendszert használod (pl. Klaviyo), nem kell aggódnod, mivel a rendszer fejlesztői már gondoskodtak arról, hogy ezeknek megfelelj.
Ezek a következők:
- SPF és DKIM e-mail hitelesítés beállítása a domainedhez
- A küldő domain és IP érvényes forward és reverse DNS rekordok biztosítása.
- Az üzenetek formázása az Internet Messaging Format szabványnak megfelelően.
Elvégzendő lépések
- Gmail cím lecserélése a „From:” fejlécben
- Megfelelőkiküldő domain beállítása
- Állítsd be a DMARC hitelesítést a küldő tartomány számára
- Igazítsd a „From:” fejlécet a domainedhez
- Könnyítsd meg és tedd egyértelműbbé a leiratkozást
- Tartsd alacsonyan a spam arányt
GYIK
A tranzakciós üzeneteknek is rendelkezniük kell majd 1 kattintásos leiratkozási linkkel?
Nem, az 1 kattintásos leiratkozási linkeket nem szükségesek a tranzakciós e-mailekben alkalmaznod. A marketing e-mailek esetében az email marketing rendszerek automatikusan hozzáadják ezeket a linkeket, de a tranzakciós e-mailekben nincs rájuk szükség.
Kiket érintenek ezek a változások?
Ezek a változások mindenki számára pozitívak: a feliratkozóidnak tisztább, kevésbé spamekkel teli postaládája lesz, a kézbesíthetőségi pontszámod valószínűleg emelkedni fog, és a követelmények garantáljákaz email marketing legjobb gyakorlatát.
Milyen au0022Fromu0022 cím?
Ez egyszerűen a legtöbb ember által ismert u0022Fromu0022 cím. Általában tartalmazza az e-mail fiók nevét és a cég e-mail címét.
Mi az a DNS-szolgáltató? Hogyan nézhetem meg az enyémet, ha nem ismerem?
A DNS-szolgáltatók – más néven u0022regisztrátoroku0022, u0022webtárhelyu0022 vagy u0022domain hostingu0022 vállalatok – azok a szervezetek, amelyek lehetővé teszik DNS-bejegyzések hozzáadását.u003cbru003eÁltalában az a vállalat hosztolja a domained, amelytől a domained vásároltad.
A márkák választhatják, hogy DMARC-szolgáltatóval dolgoznak-e együtt?
A márkák harmadik féltől származó DMARC-szállítókkal, például a Valimail, a dmarcian és az MXToolbox cégekkel dolgozhatnak együtt domainjeik hitelesítésére. Ez jó lehetőség azon vállalkozások számára, amelyeknek korlátozottak a technikai erőforrásai vagy a sávszélessége a DMARC-irányelv saját kezeléséhez, vagy olyan vállalkozások számára, amelyeknek nagy, több szállítóra kiterjedő e-mail folyamaik vannak.
Mi történik, ha a tartományom DMARC-házirendje már érvényesítés alatt áll?
Ha a tartomány DMARC-házirendje p=reject vagy p=quarantine, akkor nem kell p=none-ra váltania. A tartományod már a szigorúbb szabállyal rendelkezik. p=none a minimális követelmény.
Az email marketing rendszeren kívülre küldött e-maileket DMARC hitelesítéssel kell ellátni?
A legjobb, ha közvetlenül a másik külső szolgáltatóval erősíted meg. Általában, ha ezek az e-mailek ugyanazt a u0022fromu0022 címet használják, mint a rendszerből küldött e-mailek, akkor szükségük van egy dedikált küldő tartományra, amely megfelel a u0022fromu0022 címnek.
A vállalkozásoknak be kell állítaniuk a jelentést a DMARC rekordjukhoz egy u0022ruau0022 tag hozzáadásával?
Nem, ez jelenleg nem szükséges. A Gmail és a Yahoo azonban erősen ajánlotta a DMARC-jelentések beállítását. Ha proaktívan szeretnél eljárni, állítsd be a jelentéstételt a DMARC-irányelvében egy u0022ruau0022 címke beállításával egy érvényes e-mail címmel, hogy megkapja ezeket a jelentéseket. Például u0022rua=mailto:dmarc-reports@mybrand.comu0022.u003cbru003eA rua tag hozzáadása előtt győződj meg róla, hogy a u0022dmarc-reports@mybrand.comu0022 feletti helyőrző e-mail címet kicserélte egy olyan e-mail címre, amely felkészült a DMARC-jelentések fogadására. Amint a DMARC rekord közzététele megtörtént, ez a postafiók elkezdi fogadni a DMARC jelentéseket .xml formátumban. Ezeket a jelentéseket nehéz olvasni, ezért vannak olyan szolgáltatások, amelyeket igénybe vehetsz, és áttekinthető módon feldolgozzák számodra az információkat,
Hogyan értelmezzem a nekem küldött DMARC-jelentéseket?
A DMARC-szolgáltatók, például a dmarcian, az EasyDMARC vagy a Valimail segíthetnek. Általában megkérik, hogy változtasd meg a u0022ruau0022 címkét, hogy a DMARC-jelentéseket átirányítsd hozzájuk, és a nyers xml-jelentést feldolgozzák számodra könnyebben érthetővé. Ha jelentéseket szeretnél beállítani, akkor erősen javasoljuk, hogy dolgozz együtt egy szállítóval, aki érthető módon dolgozza felezeket a jelentéseket.