Örökzöld tartalom – mi ez és miért van rá neked is szükséged?

Kiss Tamás2024.03.15.Marketing
Örökzöld tartalom

Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy a blog bejegyzések használat kiváló módja annak, hogy az oldaladra folyamatosan releváns forgalmat terelj, ismertséget építs és támogasd a SEO stratégiádat. Ezek a tartalmak segítenek abban, hogy a vásárlóiddal, ügyfeleiddel mélyebb kapcsolatot alakíts ki és bizalmat építs. 

Sok marketinges azonban a szezonális tartalmak vagy trendi témákról szóló cikkek közzétételére összpontosít, amelyek növelhetik a forgalmat, de csak korlátozott ideig.

A HubSpot State of Marketing Trends Report (2022) című jelentése szerint a marketingesek 83%-a szerint jobb, ha a tartalom mennyisége helyett a minőségre koncentrálunk, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kevesebb bejegyzést teszünk közzé az oldalon.

Ha a te tartalmaid is a trendi témáktól függenek, mégis hogyan tudsz létrehozni olyan minőségi tartalmat, ami tartósan támogatja a céljaidat? Erre szolgál az örökzöld tartalom.

Először is, legyünk őszinték; örökzöld tartalmakat létrehozni nem sétagalopp. Sok marketinges próbálkozott már ilyen típusú cikkek, bejegyzéseklétrehozásával a weboldalán, de általában nem érik el a kívánt eredményeket.

Hogyan tudsz tehát olyan tartlmat létrehozni, , ami nem öregszik?

Ebben a cikkben azzal a kérdéssel foglalkozunk, hogy mi az az örökzöld tartalom, miért fontos, hogy legyen, és hogyan írhatsz tartós eredményeket hozó anyagokat.

Mi az az örökzöld tartalom?

Biztos vagyok benne, hogy sokan már sokszor hallották ezt a kifejezést.

Azok számára, akik még nem ismerik, az örökzöld tartalom olyan SEO-optimalizált tartalom, amely hosszú ideig releváns. Ez természetesen nem igaz minden bejegyzésedre, hiába gondolod, hogy azzal, hogy publikálod egy cikkedet az automatikusan örökzölddé válik, hiszen bármikor elérhető.

Az örökzöld tartalom sajátossága, hogy közzététel dátuma után is érdekes marad a célközönsége számára, és az idő előrehaladtával még több látogatót vonz.

Az örökzöld tartalom témáira jellemző, hogy a felhasználók az év bármely szakában, trendektől üggetlenül érdekesnek találják és a bejegyzésben foglalt tartalomra aktívan keresnek. 

Ez a tartalomtípus sokféle formában és méretben létezik. A termékeidtől, szolgálgatásaidtól függően az örökzöld formátumok a lista cikkből, a hogyan kell útmutatóktól, a tippektől, az értékelésektől és a videókon át több fajták lehetnek. 

Az örökzöld tartalom esszenciája a téma, amelynek ki kell állnia az idő próbáját. Ahhoz, hogy jobban értsük a szezonlis tartalom és az örökzöld tartalom közötti különbséget, nézzünk az előbbire néhány példát. 

 A szezonális tartalomtípus olyan témákat dolgoz fel, amelyek az év egy adott időszakához, egy trendi témához, vagy akár a hírekhez vagy a közösségi médiához kötődnek. Ezeknek a témáknak a hype-ja általában lecseng, ha elég idő eltelt. Ilyenek tipikusan a különböző ünnepekre, például a hálaadásra vagy a karácsonyra készített tartalmak.

Ezek adott időszakban jelentős mennyiségű forgalma generálnak , de ha az ünnepek elmúltak, a forgalom relevancia hiányában visszaesik.

Természetesen nem azt mondjuk, hogy nincs szükséged szezonális tartalmakra, sokkal inkább arra szeretnénk felhívni a figyelmed, hogy a két típus eltérő célokat és stratégiát támogat.

Miért fontos az örökzöld tartalom a weboldaladon? 

Nem titok, hogy a szezonális tartalmak gyorsan nagy forgalmat generálhatnak a honlapra, de még gyorsabban válhatnak irrelevánssá, ahogy új trendek jelennek meg.

Ezzel szemben az örökzöld tartalomnak egészen más előnyei vannak

  • Nagyszerű a SEO szempontjából. Az örökzöld témákat folyamatosan keresik, ami azt jelenti, hogy cikkeidvalószínűleg a keresőmotorokban is rangsorolva lesznek. Ha a tartalom megfelelően magas minőségű, akkor folyamatosan forgalmat generál majd az oldaladra.
  • Leadmágnes. Mivel az örökzöld tartalmakon keresztül megmutatod a szakértelmed, arra ösztönözheted a látogatókat, hogy megnézzék a terméked vagy szolgáltatásod. Az örökzöld tartalommal bizalmat és szakértői imidzset építesz, így a segítségükkel folyamatosan új leadeket szerzel.
  • Kiváló marketinganyag.  Az örökzöld tartalmakat folyamatosan népszerűsítheted, így a befektetett munka többszörösen megtérül. Ha a marketing stratégiádba illesztve választod ki a témát és készíted el az anyagot, olyan kiváló marketing eszközt kapsz a kezedbe, amit folyamatosan használni tudsz.
  • Értéket teremt. Ezek a cikkek a célközönséged egy gyakori problémájára adnak választ, így segíthsz a problémájuk kezelésében. Ha értéket adsz a célcsoportod tagjai bizalommal fordulnak majd hozzád akkor is, ha vásárlásra kerül a sor.
  • Hatásos befektetés. Az örökzöld tartalom létrehozása nem kevés időt és energiát vesz igénybe.  Az örökzöld tartalmak azonban akkor érnek célt, ha kiváló minőségűek és valóban értéket adnak. Ne akard megspórolni sem az anyagi sem az időbeli befektetést, mert anélkül eredménytelenek lesznek az erőfeszítéseid. Ha azonban ezek az anyagok valóban olyanok, amilyenre a célcsoportod vágyik, akkor az egyik legjobban megtérülő befektetésed lesz egy-egy ilyen tartalom elkészítése és disztribúciója.
  • Évekig kihat.  A jó minőségű tartalom kisebb folyamatos utómunkákkal évekig releváns érdeklődőket fog az oldaladra terelni. Könnyedén belátható, hogy ebből a szempontból sokkal hatékonyabban működik, mint a szezonális tartalmak.

Lépésről lépésre útmutató: Örökzöld tartalom létrehozása

Most, hogy megállapítottuk, mennyire fontos az örökzöld tartalom a digitális marketingstratégiád szempontjából, itt az ideje, hogy megnézzük , hogyan kell létrehozni olyan tartalmat, amely évekig hatásos lehet. Egyszerűen kövesd az alábbi lépéseket a kezdéshez!

1. Találj egy megoldandó problémát

Ahhoz, hogy az örökzöld tartalom sikeres legyen, meg kell oldanod egy problémát, amellyel az ügyfeleid szembesülnek.  Nem a probléma mérete számít, hanem sokkal inkább a relevanciája és a gyakorisága. 

Ha például autóalkatrészeket, például gumiabroncsokat árulsz, az egyik probléma, amellyel sok autótulajdonos találkozhat, a gumiabroncsok cseréje. Készíthetsz egy cikket vagy egy videót, amely megmutatja vásárlóidnak, hogyan cserélhetik le a gumiabroncsaikat, és milyen gyakran kell azokat cserélni, hogy elkerüljék a kopást.

A probléma felismerése nem megy varázsütésre, és nem fogsz egy megoldandó kérdésbe se csak úgy belebotlani. Némi munkát és kutatást kell befektetned, hogy megtaláld a legérzékenyebb pontokat.. Íme tehát néhány tipp, amivel kiderítheted, hogy találj rá könnyedén az ügyfeleid fejében megfogalmazódó kérdésekre:

  • Kérdezd meg magadtól. Jól ismered a vállalkozásod, és ezt az első kézből származó tudást felhasználhatod arra, hogy megkeresd azokat a fájdalmas pontokat, amelyekkel ügyfeleid szembesülnek.
  • Kérdezd meg az ügyfeleidet. Ne félj felméréseket küldeni ügyfeleidnek. A legrosszabb, ami történhet, hogy nem válaszolnak rá. Az előnyök azonban ennél sokkal nagyobbakMegtudod a problémáikat és azt, hogy mit várnak el a vállalkozásodtól.
  • Ellenőrizd a versenytársaid. Bár egyesek azt mondják, hogy másold le, amit a versenytársaid csinálnak, szerintem sok más lehetőség van arra, hogy ezt elkerüld. Ehelyett nézd meg, mit csinálnak, hogy megértsd, mi működik és mi nem. Innen kezdve könnyebb lesz kitalálni, hogy milyen problémát szeretnél megoldani az ügyfeleid számára.
  • Nézz utána az interneten. Az internet kiváló eszköz, különösen, ha tudod, hogyan használd ki. Az egyik módja, hogy az olyan platformokon, mint a Gyakori kérdések, a Quora és a Reddit, megnézed az adott iparággal kapcsolatos gyakran feltett kérdéseket, csatlakozhatsz releváns Facebook csoportokhoz.. Meg fogsz lepődni, milyen információk várnak rád.

2. Végezz kulcsszókutatást

Bár meggyőződésünk, hogy akkor jársz a legjobban, ha nem Google robotoknak, hanem valódi embereknek írsz, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a keresőoptimalizálást. Ahhoz, hogy ebből a szempontból is hatékony szöveget írj, szükséged lesz egy kulcsszókutatásra, amely megmutatja, hogy a probléma, amit meg akarsz oldani, megalapozott-e, és az emberek valóban keresik-e  a választ rá.

Hogy fogj hozzá a kulcsszókutatáshoz?

Meg kell értened, hogy mit kell keresned az érdeklődőid. A havi keresési volumen a legfontosabb mérőszám, amelyet a kulcsszókutatás során ellenőrizni kell. Ez megmondhatja, hogy egy adott kulcsszóval vagy kifejezéssel mennyi potenciális érdeklődőt érhetsz el.A keresési volumen azonban szakterületenként és iparáganként eltérő, így nincs egyértelmű szabály arra, hogy mi az, ami elegendőnek számít. Példaként, ha olyan népszerű iparágban tevékenykedsz, mint a szépségipar, akkor nagyobb mennyiségű keresési volumened lesz, mint ha specifikus témád lenne, például a sügérhorgászat.

Használj longtail kulcsszavas kifejezéseket az egyszerű kulcsszavak helyett. Ha hosszabb kulcsszó-kifejezésekre optimalizálod a tartalmaidat, könnyebben felkeltheted a figyelmüket, mivel általában egy konkrétabb témára összpontosítanak. Ráadásul, ha több longtail kulcsszóval dolgozol, akkor azok keresésének összessége nagyobb forgalmat fog generálni számodra, mint az egyszerű kulcsszavakra történő optimalizálás.

Visszatérve az autóalkatrész-üzletágra vonatkozó példánkhoz, a kerékcserére vonatkozó tartalmak kulcsszó-kifejezései közé tartozhat a „mennyi időbe telik a kerékcsere” vagy a „milyen gyakran kell kereket cserélni”. Ezeknek a keresési volumene is magas, ami azt jelenti, hogy sok embert érdekelnek az ezekre a kérdésekre adott válaszok.

3. Hozz létre egy témát a kiválasztott kulcsszavak felhasználásával

Most pedig jöjjön a szórakoztató rész. Miután minden szükséges részletet megtudtál, és összegyűjtötted az összes kulcsszót, amit használni szeretnél, itt az ideje, hogy kitalálj egy témát az örökzöld tartalmadhoz. Íme néhány szempont a téma körvonalazásához:

  • Egy év múlva is releváns lesz az ügyfeleid számára?
  • Ügyfeleid és potenciális ügyfeleid mindig (de minimum a következő 2-3 évben) keresni fognak erre a témára?
  • Könnyű lesz ezt a témát újra és újra megosztani különböző platformokon anélkül, hogy elavultnak tűnne?

Ha a válaszod mind igen, akkor megtaláltad az aranybilétát.

Ne feledkezz meg az alábbiakról! 

Az örökzöld tartalmak létrehozása könnyűnek tűnhet, de van néhány szempont, , amit figyelembe kell venned a siker érdekében. 

1. A tartalmad legyen informatív

Mindig emlékezz arra, hogy a minőség  fontosabb a mennyiségnél. Bár a hosszabb blogbejegyzések jobb helyezést érhetnek el a keresőmotorokban, jobb, ha a közönségednek nyújtasz értéket és nem a keresőmotoroknak. . H. Ezt szem előtt tartva ügyelni kell arra, hogy örökzöld tartalma olyan hosszú legyen, amilyen hosszúnak lennie kell – ne szövegelj feleslegesen csak azért, hogy elérj egy adott szószámot. Tartalmaidat embereknek készíted, nem robotoknak.

2. Ne felejtsd el az elrendezést

Még ha a világ legjobb örökzöld tartalmával rendelkezel is, ha nincs jó design és megfelelő formázás, az erőfeszítéseid kárba vesznek. Tehát amellett, hogy biztosítanod kell, hogy a tartalmad rangsorolni tudjon, emlékezetes olvasási élményt is kell nyújtanod.

Ez nemcsak az ügyfelek bizalmát építi, hanem potenciálisan vásárlóvá is alakíthatja a látogatókat.

Amikor az örökzöld tartalmad elrendezésének és kialakításának optimalizálásáról van szó, ügyelj arra, hogy a bekezdések között elegendő whitespace legyen. Ez megkönnyíti látogatóid számára a tartalom fogyasztását.

Hozzáadhatsz releváns képeket vagy videókat, hogy megtörd a szöveget. A képek és a videók azonban legyenek informatívak. Csak azért ne vadássz le egy stock fotót az adatbázisokból, hogy legyen kép a cikkedhez. 

Ne feledd, minél tovább maradnak az olvasók és olvassák a tartalmad, annál nagyobb az esélye, hogy minősített leadekké válnak (és a Google is értékes tartalomnak minősíti az anyagodat, ami segít a rangsorolásban).

3. Rendszeresen frissítsd a tartalmad

Csak azért, mert az örökzöld tartalom évekig tarthat, nem jelenti azt, hogy csak fel kell töltened, és soha többé nem kell hozzányúlnod. Mivel a fő célod az, hogy információt és értéket nyújts az ügyfeleidnek, gondoskodnod kell arról, hogy a cikkek  minden alkalommal frissüljenek. Nem kell, hogy ez hetente történjen; csak arról kell gondoskodni, hogy az információk ne legyenek elavultak, ne  vezessék félre az olvasóit.

A folyamatos frissítést használd ki arra is, hogy a cikkben befelé és kifelé mutató, releváns lineket is elhelyezel. . Ez segíthet az általános SEO-stratégiádban, különösen, ha a cikk nagy forgalmat generál. Mutatjuk, mik lehetnek azok a pontok, amelyek az örökzöld tartalmadban is frissítésre szorulhatnak

  • Adatok és statisztikák
  • Idézetek
  • Pillanatképek és képek
  • Címek
  • Példák

4. Kerüld a dátumokat

Nem javasoljuk, hogy dátumokat adj hozzá az örökzöld tartalmak URL-címéhez,, mivel gyorsan elavulttá válnak és amellett, hogy a SEO-nak sem kedveznek, az olvasóid bizalmár is elveszítheted.,

Ha mindenképp szeretnél dátumot használni a címben, akkor ügyelj arra, hogy azt folyamatosan aktualizáld. Ugyanez igaz a bejegyzés közzétételi dátumára. Az örökzöld tartalmaidnál a frissítések során írd felül a közzététel dátumát. 

5. Írj kezdőknek

Ez talán ellentmondásosnak hangzik, különösen akkor, ha a szakértelmedet akarod bizonyítani az adott területen. De vedd figyelembe, hogy aki egy adott problémára keres, az nem szakértő. Ne vedd evidenciának a saját tudásod! Minél inkább az alapokrók kezded az edukációt, annál szélesebb kört fogsz tudni elérni. 

A legjobb, ha kerülöd a szakzsargont (természetesen szükség esetén megemlítheted).De győződj meg róla, hogy közérthető vagy, a széles célközönség számára idegen szakkifejezéseket röviden megmagyarázod. 

6. Ne feledkezz meg a cikked terjesztéséről

 Ne feledd! Attól még nem lesznek olvasóid, hogy kirakod a cikket az oldaladra. Tereld oda tudatosan a célcsoportodat. 

Többféle módon is népszerűsítheted a tartalmaidat. Ez történhet a közösségi oldalakon, például a Facebookon vagy az Instagramon. De kiküldheted a feliratkoozóidnak emailen, sőt, ha aktívan keresnek a problémára, akkor meghirdetheted Google-ben is. tül.

Ne csak egyszer használd fel a cikket! Készíts belőle email sorozatot, és minél gyakrabban tedd közzé a social mediában. 

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>