Megteheti az ügynökség, hogy nem vállal ügyfélként?

Kiss Tamás2023.05.24.Marketingmarketing ügynökség
Megteheti az ügynökség, hogy nem vállal ügyfélként?

A rövid válasz, hogy bizony meg. Ha szeretnéd kiszervezni a marketingedet és egy ügynökségtől azt a választ kapod, hogy sajnos nem vállal el, annak több oka is lehet. Ezeket az indokokat járjuk körbe és megnézzük azt is, hogy melyik esetén mi a teendőd.

Nincs szabad kapacitása

Egy jól szervezett ügynökség pontosan tisztában van azzal, hogy mikor, mire van ideje. Látja a jelenlegi ügyfeleivel kapcsolatos feladatokat és előre tud tervezni várható projektek kapacitásigényével. Ha a marketinges úgy látja, hogy a vállalkozásoddal kapcsolatos feladatok nem fognak beleférni az idejébe, akkor nem fog elvállalni.

A kolléga akkor jár el korrektül, ha erről tájékoztat és csak azért, hogy még egy ügyfele legyen, nem kezd bele a közös munkába. Ilyenkor megállapodhattok egy későbbi projektindításban vagy ha azonnali segítségre van szükséged, akkor ajánl maga helyett mást.

Ez az a helyzet, amikor – bármennyire is szeretnél az adott szakemberrel együttműködni – örülj a korrektségének, mert hiába is kezdetek közös munkába, a vállalkozásod nem fogja megkapni azt a figyelmet, amit megérdemel.

Nem hisz a vállalkozásodban és/vagy az ajánlatodban

Egy jó együttműködés úgy kezdődik, hogy a marketinges megismeri a termékedet, szolgáltatásodat, célpiacodat. Ezalatt az idő alatt a tudomására juthatnak olyan információk, amik miatt úgy dönt, hogy nem dolgozik veled. Túl drágának találja a termékedet, nem látja elég megalapozottnak a koncepciót, vagy nem látja tisztán, hogy az általad meghatározott célcsoportnak valóban megoldást jelent-e a terméked.

Ebben az esetben figyelj arra, amit mond a szakértő és minden olyan pontot, ami a beszélgetés során felmerül nézz át alaposan, racionálisan és hideg fejjel. Olyan aknákra világíthat rá egy-egy ilyen beszélgetés, ami a vállalkozásod egész jövőjét befolyásolni tudja. Azt javasoljuk, hogy ezeket a tanácsokat ne sértésnek, támadásnak vedd, hanem akár egy másik szakértő bevonásával gondold át. Nem érdemes ilyenkor a kifogásokat keresni, bízz abban, hogy a kolléga jót akar neked.

Úgy érzi, hogy nem ő lesz a megfelelő szakember számodra

Az egyeztetések során kiderülhet, hogy a projekteddel kapcsolatos feladatok meghaladják a kolléga képességeit, vagy olyan tudásra van szükség, amivel ő nem rendelkezik. Ilyenkor a marketinges részéről a tisztességes megoldás az, ha előre jelzi, hogy nem ő lesz a megfelelő szakértő számodra.

Ezt érdemes azonnal elfogadnod és nem kísérletezned az együttműködéssel. Egy nem szakszerűen beállított hirdetési fiók, vagy egy rosszul összeállított tartalomstratégia nem csak azonnali károkat okozhat számodra, de lassabb növekedést is eredményez. Ha bízol a marketingesben, akkor kérj tőle ajánlást egy másik szakértőhöz és kezdd vele az együttműködést.

Erkölcsi, etikai fenntartásai vannak a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban

A marketinges szakemberek is emberek. Nekik is vannak etikai és erkölcsi értékeik és előfordulhat, hogy az nem egyeztethető össze a te projekteddel. Mondunk egy szélsőséges példát. Nyilvánvalóan egy vegán szakértő nem fog húsfeldolgozással kapcsolatos projektet vállalni. Vagy egy olyan kolléga, aki nem spirituális beállítottságú nem fog foglalkozni olyan szolgáltatásokkal, mint például az asztrológia. Ez nem jó, vagy rossz. Egyszerűen mindannyian mások vagyunk, ezt a tényt pedig érdemes elfogadni. Úgy, ahogy nem vitatkozunk ízlésről, felesleges belemenni hiedelmekkel és etikai értékekkel kapcsolatos vitába.

A legjobb, amit tehetsz ebben az esetben, hogy keresel egy másik szakértőt, olyat, aki teljes mellszélességgel tudja képviselni a vállalkozásod értékeit.

Olyan termékkel foglalkozol, amely hirdetései akadályokba ütköznek

A Google és a Facebook hirdetési rendszere is szigorú szabályokat állít fel atekintetben, hogy melyek azok a termékek és szolgáltatások, amelyek hirdetéseit feltételekhez köti és melyek azok, amelyeket egyáltalán nem fogja engedni. A Googleben nem hirdethetők például veszélyes termékek, tűzijátékok, dohánytermékek. Különös odafigyelést és körültekintést igényelnek a szexuális tartalmú termékek, az alkohol, az egészségügyi szolgáltatások vagy a politikai tartalom.

Az ilyen termékek, szolgáltatások esetében egy szakértő fel fogja hívni a figyelmedet a szabályokra és a korlátokra és előfordulhat, hogy túl nagy falatnak érzi a projektedet. Ilyenkor fontos, hogy tudd, hogy egy olyan szakértő, aki nincs tisztában a szabályokkal könnyen letilthatja a hirdetési fiókodat és kizárhat a rendszerekből. Ha ez megtörténik, akkor a teljes vállalkozásod jövője kerül veszélybe.

Ne legyél erőszakos, ebben az esetben mindenképp keress olyan kollégát, akinek már van tapasztalata hasonló piacokon, és ismer olyan alternatív marketing megoldásokat, amelyekkel előre juthatsz.

Nem működik a “kémia”

Csakúgy, mint a magán kapcsolatokban, a munkával kapcsolatos együttműködéseknél is előfordulhat, hogy nem vagytok szimpatikusak egymás számára. A kiszervezett marketing szoros együttműködést igényel, így ha nem működik köztetek a “kémia”, akkor nehezen fogtok boldogulni. Előfordulhat természetesen olyan eset is, hogy az ellenérzés csak az egyikőtök részéről áll fenn, viszont ez semmit nem változtat a helyzeten.

Munkával töltöd a nap jelentős részét, tedd örömmel! Olyan emberekkel vedd körbe magad, akikkel szívesen dolgozol, mert egészen biztos, hogy olyanokkal tudsz haladni, akikkel emberileg is szimpatizálsz.

Tisztességtelen magatartásra kéred

A marketingesek tisztességesen dolgoznak, ezt mindig vedd figyelembe. Ha olyanra kéred, hogy állítson valótlanságot, túlozzon a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban a hirdetésekben vagy a marketing anyagokban, akkor ne csodálkozz rajta, ha visszautasít.

Nem vállalja az általad ajánlott fizetési konstrukciót

A marketingesek általában fix havidíjas konstrukcióban dolgoznak az ügyfeleikkel. Egyre többször találkozunk azonban olyan igénnyel, hogy a partner jutalékos, vagy teljesítményhez kötött bérezésben szeretne megállapodni. Ez természetesen nem minden marketinges számára járható út, így előfordulhat, hogy emiatt visszautasítja az együttműködést.

Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy rossz szakember, vagy nem mer kockázatot vállalni. A marketing és az értékesítés összetett folyamat, nem csak egy elemén múlik a sikeressége. Hiába van egy tökéletesen beállított hirdetési fiókod kreatív és kiválóan kidolgozott hirdetésekkel, pontos célzással, ha a termék ára nem igazodik a piachoz, vagy a vevőszolgálat nem áll a vásárló rendelkezésére.

A jutalékos, teljesítményhez kötött bérezés jelen van a marketingesek között, azonban nem minden kolléga vállal ebben a formában együttműködést. Két dolgot tehetsz. Vagy ragaszkodsz az általad meghatározott konstrukcióhoz és keresel egy másik kollégát. Ha viszont a szakértőhöz ragaszkodsz, akkor gondold át a fizetési megoldást.

Mit tegyél, ha egy szakember visszautasít?

Ha a kiszemelt szakértő nem vállal el, sok mindent tehetsz, egy valamitől óva intünk: Ne sértődj meg. Nem fogsz tudni később racionális döntést hozni. Nézd meg az elutasítás okát és gondold át a vállalkozásod jövőjét.

  • Ha azért utasít el, mert nem hisz a vállalkozásodban és a termékedben, vedd elő újra az üzleti tervedet. A marketingesek sok vállalkozást láttak már, így ha azt mondják, hogy problémát látnak, akkor azt vedd komolyan. Nézd át újra a pénzügyi tervedet, végezz egy újabb piackutatást, vedd sorra azokat a dolgokat, amikkel kapcsolatban a szakértő visszajelzett.
  • Ha azért utasít el, mert olyan termékkel, szolgáltatással foglalkozol, amelyek hirdetéseit a rendszerek nem fogják engedni, akkor keress egy olyan szakértőt, aki más csatornákat kezel, alternatív megoldásokat tud kínálni számodra és a vállalkozásod számára-
  • Ha éppen nincs szabad kapacitása az ügynökségnek, de szívesen dolgoznátok együtt, akkor ütemezd be nála a saját projektedet. Ha sürget az idő, akkor próbáld meg tanácsadással, audittal kezdeni a közös munkát, az kisebb elköteleződés és talán belefér a kolléga naptárjába. Ha végképp nem lesz ideje, de bízol benne, akkor kérj tőle ajánlást egy másik szakértőhöz.
  • Erkölcsi és etikai dilemmák esetén nincs kérdés. Ezt egyszerűen fogadd el, mert hiába kezdenétek közös munkát nem fogja szívvel-lélekkel csinálni. Keress olyat, aki azonosulni tud a termékeddel.

Az együttműködések akkor lesznek sikeresek, ha mindkét fél teljes erőbedobással dolgozik egy közös cél elérése érdekében. Nincs ez másként akkor sem, ha kiszervezed a marketingedet. Bármilyen jókat hallottál az adott szakemberről, bármely indok is áll az elutasítás hátterében, a korrektséggel jársz a legjobban.

Olvasd el, ha marketinges vagy!

Marketinges kollégáinkat is bíztatjuk arra, hogy ne féljenek az elutasítástól. Ha olyan projektet vállalsz, ami mögé nem fogsz tudni teljes szívvel beállni, vagy olyan ügyféllel dolgozol, ahol nem működik a “kémia”, akkor kiégsz, szorongani fogsz és az eddig örömmel végzett munkád teherré válik.

Ne felejtsd! Felelős vagy azokért a projektekért, amit elvállalsz. Ha igent mondasz, számítanak rád és a szakértelmedre. Ne okozz csalódást. Neked is nehezebb lesz visszaállítani a renomédat egy-egy sikertelen projekt után, mint átbeszélni a potenciális ügyféllel az elutasítás indokát.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>