A te marketingedre hatással lesz az iOS 17?

ios

Hosszú hónapok tesztelését követően szeptember közepén megjelent az Apple telefonokon a legújabb frissítés. Az IOS17 várhatóan 2024 első negyedévében lesz széles körben elterjedt. Nézzük, hogy ez a frissítés milyen hatással lesz a marketingedre.

Throwback – iOS14 , iOS 15

Az iOS 14 volt a leginkább közszájon forgó szoftverfrissítés az Apple részéről. Abban az időszakban teljesen átértékelődött a Meta és a Google hirdetések hatékonysága, hiszen kevesebb felhasználói adathoz jutottak a rendszerek. A frissítés hatására megemelkedtek a költségek és a hirdetések is hatékonytalanabbá váltak. 

Az iOS 15 frissítése az email marketing eredményeket tette bizonytalanná, hiszen eltüntette az emailekből a követőkódokat, így azon felhasználók esetében, akik Apple-t használnak a cégek már nem tudták nyomon követni a vásárlási útvonalat. 

Azóta természetesen az iOS14 hatásainak csökkentésére érkezett megoldás a Metától a conversation API-val, az email marketing pedig továbbra is kiváló eredményeket hoz azokak a cégeknek, akik a komplex stratégia részeként, tudatosan használják a listájukat. 

De amíg nem támaszkodsz túlságosan a harmadik féltől származó adatokra, a legújabb frissítésnek nem kell jelentősen befolyásolnia a marketingstratégiádat.

A harmadik féltől származó adatokban az iOS 17 további változásokat hoz. A hírek aggasztóak, de ha jobban a mélyére nézünk a dolognak, akkor bátran kijelenthetjük, hogy nincs mitől félned.

Linkkövetés elleni védelem az iOS 17-ben: hogyan hat ez a marketingre?

A marketingesek számára az iOS 17 legaggasztóbb újdonsága a linkkövetés elleni védelem. Ez eltávolítja a felhasználó által azonosítható paramétereket az URL-ekből, ha a felhasználó privát módban böngészik a Safariban, vagy az Apple Mail vagy Üzenetek szolgáltatását használja.

Ez azt jelenti, hogy a fenti esetben nem fogod tudni mérni a hirdetéseid platformokon átívelő hatását.  Az Apple privát kattintásméréses hirdetési attribúciót kínál majd, bár ez nem követi az egyéni felhasználói adatokat.

De fel a fejjel: rengeteg ember nem használja a Safarit sehogy. Pláne nem privát böngészési módban.

Az UTM-ek érintetlenül maradnak, így azt továbbra is látni fogod, hogy honnan érkezik hozzád a forgalom. A hirdetési platformok és szerverek, például a Google Ads minden más nyomkövető paramétere azonban eltávolításra került. Mivel a hirdetési platformoktól elveszik a paramétereket, bizonyos célzási lehetőségek, mint például a hasonmás célzás és a retargeting, nagyobb kihívást jelentenek majd.

Hogyan befolyásolja az iOS 17 az e-mail marketinget?

Amíg az emailedben nem nyers linket küldesz, az iOS 17 frissítései nem befolyásolják az e-mail vagy SMS kampányaidból származó adatok minőségét. (Bár lehetséges, hogy ez még változhat.) 

Sokszor mondtuk már, több kontextusban is, hogy email marketinggel érdemes foglalkoznod, most itt egy újabb érv. Ha 2024-re a marketing csatornáid optimalizálását tervezed, akkor azt javasoljuk, hogy fektess nagyobb hangsúlyt az email marketingedre. 

Ha pedig eddig nem foglalkoztál listaépítéssel és tudatos emailezéssel, akkor itt az idő, hogy komolyan vedd ezt a csatornát is!

Hogyan lehet minimalizálni az iOS 17 hatását marketingstratégiára?

Az iOS 14, 15 és 17 frissítések mind egy irányba mutatnak: a márkák többé nem tudják követni a felhasználók tevékenységét a teljes vásárlási útvonalon és hirdetésekkel megcélozni őket. Ehelyett az adatgyűjtés mindig a felhasználók egyértelmű beleegyezésével kell, hogy történjen. 

Ha eddig a másod- és harmadik féltől származó adatokra hagyatkoztál a marketing tevékenységed során, akkor megértjük, ha most meg vagy ijedve. De biztos lehetsz benne, hogy ha a Customer First adatokra támaszkodsz, akkor minőségibb, tartalmasabb kapcsolatokra teszel szert az érdeklődőiddel, vásárlóiddal. 

Összegzés

Általánosságban elmondhatjuk, hogy az Apple új linkkövetés-védelmi funkciója megnehezíti a munkádat. A Google és Meta hirdetéseid kevesebb adatot kapnak, nem fogod tudni a teljes vásárlói útvonalat végigkövetni.

Ha azonban eddig is komolyan vetted az email vagy SMS marketinget, és olyan marketing automatizálási platformot használsz, mint a Klaviyo, akkor továbbra is elegendő adatod lesz.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

apollo.io

Apollo.io: adatvezérelt CRM, ami forradalmasítja az értékesítési folyamatokat

Az Apollo.io egy modern, adatvezérelt CRM platform, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy az értékesítési csapatokat hatékonyabbá tegye. Az automatizációs funkciók…
TOVÁBB OLVASOM >>
keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>