Hogyan segíthet vállalkozásod felpörgetésében egy analitikai ügynökség?

Hogyan segíthet vállalkozásod felpörgetésében egy analitikai ügynökség?

A digitális analitika elképesztő fordulatokat hozhat vállalkozásod életében. Pontosabb, eredményesebb hirdetési kampányokat, hatékonyabb, a célcsoport igényeire szabott weboldalt – sikeresebb céget. Megmutatjuk, hogyan.

Egy vállalkozás ma már gyakorlatilag láthatatlan weboldal, applikáció vagy minimum egy közösségimédia-felület nélkül. A digitális zaj viszont hatalmas, és az interneten megjelenő minden új honlap csak csepp a tengerben. A legfontosabb kérdés tehát, hogy mi kell ahhoz, hogy elérd potenciális ügyfeleidet, vásárlóidat? A válasz az, hogy megfelelő eszközök (PPC, social, SEO), ahhoz pedig, hogy hatékonyan és a megfelelő üzenettel érd el őket: adat.
Na jó, persze amilyen egyszerűnek hangzik ez, olyan összetett is. De semmi vész, ezért vagy itt, elmagyarázzuk!

Az első számú stratégia: indulj el egy adatalapú úton

Amikor nekivágsz a digitális marketingtevékenységed felturbózásának, két dologra biztosan szükséged lesz: a Google Analyticsre és egy olyan csapatra, aki nem fél azt használni – egy analytics ügynökségre.

Az online marketingstratégiád kidolgozásához vagy hatékonyabbá tételéhez adatok kellenek, az adatokhoz pedig méréssel juthatsz hozzá. Ha nem a megfelelő méréseket alkalmazod, nem azokhoz az adatokhoz jutsz hozzá, amik tényleg jó döntésekhez vezetnek el.

A Google Analytics szerint a világ

A Google Analytics egy alapeszköz, ami a vállalkozásod weboldalán történő forgalomról, az érkező látogatókról és az ott eltöltött idejükről, tevékenységeiről gyűjt össze neked nagyon lényeges információkat. Olyasmiket, hogy honnan érkezett a látogató? Egy hirdetésedre kattintott rá? Melyikre? Egy másik oldalon találta a linket? Közvetlenül beírta a honlapod címét? Mennyi időt töltött a honlapon? Csak megérkezett, majd pár másodperc múlva tovább is állt? Mire kattintott rá az oldalon, mi érdekelte a legjobban?

Itt most álljunk is le a kérdésekkel, mert elképzelhetetlenül sok és sokféle információról beszélünk, inkább térjünk rá arra, miért is lényegesek a válaszok ezekre a kérdésekre. Röviden: $$$.
Kicsit bővebben arról van szó, hogy az analitika segítségével sok-sok lényeges kérdésre választ kaphatsz, és így lehetőséged nyílik olyan változtatásokat véghez vinni, amelyek növelik a hatékonyságodat.

Például ha tudod, honnan érkeznek a vásárlóid (social, PPC, vagy SEO), egyértelműbb lesz, melyik csatornát érdemes erősíteni, és melyik az, amibe hiába öntöd a pénzt, a jelenlegi stratégiáddal sajnos nem hoz eredményeket.

Ha tudod, milyen útvonalakon jut el a vásárlásig a felhasználó, hol veszíted el, lehetőséged nyílik optimalizálni ezt a folyamatot.

Ha tudod, milyen eszközt használnak a felhasználóid (mobil, asztali számítógép), a hirdetéseidben is ezekre az eszközökre koncentrálhatsz (priorizálhatod a mobilról érkezett hirdetéseket, a vásárlási folyamatot is kifejezetten a mobilra optimalizálhatod – gondolj itt olyan apróságokra is, hogy könnyedén kitölthető az űrlapod mobilon).

Hová tűnik a potenciális ügyfél?

Amikor a cégek még postaládába dobott vagy az utcán osztogatott szórólappal reklámoztak, jóformán csak akkor tudhattak meg valamit a hirdetés sikeréről, ha konkrét megkeresés futott be hozzájuk. A flyerek legnagyobb része sajnos a kukában landolt. A miértre pedig egyszerű a válasz: a legtöbb esetben nem csak olyanoknak nyomták a kezébe a szórólapot, akiket legalább jó eséllyel érdekelhetett az adott reklám, hanem mindenkinek. Kidobott szórólap pedig egyenlő kidobott pénz.

Kicsit persze leegyszerűsítve, de ilyesmi okozza azt is, ha a céged digitális marketingje kevésbé hatékony vagy egyenesen sikertelen. Gondolj csak arra, hogy elköltesz egy rakás pénzt például Google-hirdetésekre, de nem a megfelelő mérésekből érkező adatok alapján állítod be a hirdetésedet: így lehet, hogy olyan emberek „kezébe nyomod a hirdetésedet”, olyan netezők kattintanak a hirdetésedre, akikből sosem lesz ügyfél.

Vagy minden klappol, eljutnak az oldaladra, de valahol, valamiért elveszíted őket. Ha nincsenek adataid a honlapod forgalmáról, a látogatóid viselkedéséről, csak annyit fogsz érzékelni, hogy ég el a pénz a hirdetésre, érdeklődés, megrendelés (konverzió) pedig nincs. Egy kis Schrödinger macskája utánérzés: ki kell nyitni az adatok nagy dobozát, hogy megtudd, mi a helyzet odabent.

Szóval ne találgass, ne bízd a véletlenre! A Google Analyticsre mindenképpen szükséged van, mert jó, ha pontosan átlátod, mi minden történik a céged honlapján. És ha ez már világos, nézzük, mi az analitika jelentése, jelentősége.

A digitális analitika és egy nélkülözhetetlen csapat

A cél tehát továbbra is az, hogy felturbózd a vállalkozásodat. Az már nyilvánvaló, hogy ehhez adatalapú marketingdöntéseket, -stratégiákat kell kidolgozni. Az adatokat megfelelő eszközökkel össze kell gyűjteni a honlapodról, de ez még kevés. Rendszerezni, értelmezni és elemezni kell őket ahhoz, hogy hasznos következtetésekre juthass belőlük. Ez az analitika. Jó, csak nagyjából, de most ennyi is elég nekünk. Mert máris érkezik a fent már említett supergroup, az analitikai ügynökség.

Google Analytics implementálás, optimalizálás

Az analitikai ügynökség segít abban, hogy ha még nincsen, felépítsen neked az alapoktól egy Google Analytics-fiókot, illetve implementálja a szükséges méréseket a weboldaladon, hogy hozzájuthass a legfontosabb információkhoz a honlap forgalmáról. És igen, a mérések profi konfigurálásával kezdődik a csoda, ugyanis ha rossz a mérés, a beérkező adatok félreértelmezésre, téves következtetésekre vezetnek. A hirdetési rendszerek is adatokból tanulnak, így ha nem jó a mérés, és rossz adatokat adunk vissza a Facebook vagy a Google hirdetési rendszerének, akkor az optimalizálás is félrecsúszik. Így pedig hatékony marketingstratégiát sem lehet kialakítani. Inkább bízd profikra, az a tuti.

Analitika és tanácsadás

Az adatokat ezután a gigantikus szám- és karakterhalom helyett hasznos információkká alakítja neked az analitikai ügynökség. Sőt, tanácsadással is segít a szupercsapatod, így jobban megértheted a célközönséged igényeit, vállalkozásod folyamatait, eredményeit stb.
A digitális analitika elképesztő fordulatokat hozhat vállalkozásod életében. Pontosabb, eredményesebb hirdetési kampányokat, hatékonyabb, a célcsoport igényeire szabott weboldalt – sikeresebb céget.

Konverzióoptimalizálás, A/B tesztelés

Ahogy a boltokban egy agilis eladó sokat tehet azért, hogy a nézelődőből vásárló legyen, a honlapokon is rengeteg eszköz van erre. A rettentően hosszú konverzióoptimalizálás kifejezés pontosan ezt takarja. Hogy hogyan érheted el a honlapodon azt, hogy a nézelődő, olvasgató látogatóból vásárló, aktív érdeklődő, megrendelő stb. legyen.

Sokszor olyan apróságokon áll vagy bukik ez, mint hogy milyen színű a „Megrendelem” gomb, vagy hány kattintással juthat el az e-mail-címig, telefonszámig a látogató, vagy hogy mennyire átlátható, informatív a honlap.

Itt érkezünk el az A/B teszteléshez, ami egy nagyon izgalmas dolog, és vétek kihagyni, ha csúcsra pörgetnéd a digitális marketingstratégiádat. Jó hír, hogy ezzel sem kell egyedül bajlódnod, hiszen ott az analitikai ügynökséged lelkes csapata, és mindenben a segítségedre lesz.

Az A/B tesztelés lényege, hogy több variáció készül egy adott honlapelemre. Ez lehet egy gomb vagy egy szövegrészlet (CTA), egy kép akár, szinte bármi, ami az adott weblapon döntő fontosságú abban, hogy megtörténik-e a konverzió / kapcsolatfelvétel / megrendelés, vagy csak maradásra bírja a látogatódat. Ha két verziót tudsz mérni, lesz egy egyértelmű eredményed is arról, hogy melyik működik jobban. Ez azért elég klassz dolog, ugye?

Google Analytics audit

Akkor sincs veszve semmi, ha nem most bontogatod a szárnyaidat, hanem van már Google Analytics-fiókod, de úgy érzed, nincs jól beállítva. Ebben az esetben a varázsszó az audit. A Google Analytics audit nevű szolgáltatás pontosan ezért van. Az analitikai ügynökség ellenőrzi a Google Analytics beállításaidat, megkeresi a hibákat, és feltérképezi, hogyan lehetne optimalizálni a méréseket, hogy azok megbízható és hasznos adatokat eredményezzenek marketingterveid kidolgozásához és mindennapi tevékenységedhez.

Szóval, ha kicsit felpörgetnéd az online kampányaidat, és a vállalkozásodat új szintekre emelnéd, érdemes élni ezekkel a digitális analitikai megoldásokkal. Legyen a te cégednek is saját analitikai ügynöksége, keresd fel a Kontext Group csapatát, és célozd meg a csúcsot adatalapú digitális marketinggel.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>