Így siklasd ki a webes átállást!

Kiss Tamás2023.05.19.Marketinghonlapkészítés
Így siklasd ki a webes átállást!

Ügyfeleket, és így bevételt hozhat vállalkozásod számára egy minőségi weboldal, éppen ezért az egyik leghasznosabb befektetés lehet. Azonban az erre fordított pénzt kidobjuk az ablakon, ha nem egy tudatosan felépített folyamat mentén fejlesztünk. 

Kulcskérdés a tudatos kommunikáció

 A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben még inkább felértékelődik a marketing és a kommunikáció szerepe. Ráadásul a rohanó világunkban elképesztő médiazajban kell az üzeneteinket célba juttatni, és a legjobb vállalkozói ötletek, remek fejlesztések is elsikkadhatnak, ha a cégek nem-, vagy nem megfelelően kommunikálnak. Ez pedig számszakilag is kézzelfogható lesz, amikor a tervezethez képest alacsonyabb-, és nem egyenletes, hanem kiszámíthatatlanul realizálódó bevételek jellemzik a vállalkozást.

Nem csak szükséges, de egyenesen kötelező

Számos kutatás bizonyítja, hogy az emberek döntő többsége az interneten kezd keresni, ha valamilyen termékekre vagy szolgáltatásra van szüksége. Éppen ezért nem egy választható opció a jó minőségű weboldal fejlesztése, hanem kötelező elem, ha egy vállalkozás látható szeretne lenni. A honlap fejlesztésre, mint gyorsan megtérülő befektetésre érdemes gondolni, persze ennek is megvannak a szabályai.

Hogyan legyen katasztrófa a webes átállás?

A fejlesztéseket persze ki is lehet siklatni, íme a leggyakoribb hibák, amiket elkövetve a fejlesztésekre költött pénz garantáltan elveszik, ráadásul rémálom lesz a webes átállás.

1; Ne tervezzünk!

Minden projekt alfája és omegája, hogy valamiféle logikai láncolat mentén hajtsuk végre. Így tehát a katasztrófát megalapozhatjuk, ha mindent adhoc módon csinálunk. Még véletlen se legyen se egy átfogó terv, sem pedig a konkrét lépésekre, teendőkre lebontott listánk!

A honlap fejlesztés és az új webhelyre való költözés hatalmas erőfeszítés, amit felesleges alábecsülni. Egy már működő site esetében sok-sok tartalmat kell úgy áthelyezni, hogy azok nem csak fizikailag, de a keresők szempontjából se vesszenek el. Persze, ha nem számít az idő és a pénz, akkor ugye tervezni sem kell!

2; Felejtsük el a SEO-t…

Egy weboldalra vihetünk hirdetések révén is potenciális vásárlókat, ám fajlagosan sokkal olcsóbb lehet az ügyfélszerzés, ha jól optimalizált a felület. Ennek révén ugyanis a lehetséges partnereink találnak ránk a keresőkből. Ugyanakkor ne gondolja senki, hogy ezek ajándékba kapott leadek, vásárlók, hiszen értük is meg kell dolgozni, többek között olyan módon, hogy az oldalunk keresőoptimalizálását (SEO) elvégezzük.

A weboldal fejlesztése lehetőséget ad arra, hogy a tartalmat rendszerezzük, eldöntsük, mi az, ami komoly forgalmat generál és mi nem. Egy hozzáértő nélkül ez talán még megy, ám valószínűleg vakvágányra visz, ha a kevésbé népszerű tartalmakat kidobjuk, ahelyett, hogy azokat az embereket (akik linkről vagy bárhonnan máshonnan) idetalálhatnak nem irányítjuk az új oldalon megfelelő helyre. A szakmai kívánalmakon túl a keresők szempontjából sem mindegy, hogy miként írjuk át vagy frissítjük az új oldalon megjelenő tartalmat. Aki szeretné kisiklatni a projektet annak jó hír, hogy a SEO szakértővel a projekt előtt, közben és után is egyeztetni kell és be kell építeni folyamatosan a javaslatait. Így több lépcső is van, amikor elbuktathatjuk magunkat.

3; … és a marketinge(s)t is!

Egy új weboldal számos lehetőséget tartogat, de sokkal jobb a tudatos építkezés helyett toldozgatni-foldozgatni a honlapunkat. Éppen ezért célszerű elkerülni az egyeztetetést marketinges szakértővel. Még netán úgy épül fel a site, hogy bekerülnek marketing célú bővítmények, amiket használunk és ügyfél adatbázist tudunk ezek révén építeni, vagy direktben vásárlókat megfogni.

 4; Csak a lúzerek készítenek biztonsági mentést

Ha a fentieket alkalmazzuk, és a virtuóz lebonyolítás mellett döntünk, akkor értelemszerűen semmiféle baj nem történhet a fejlesztések és a webes átállás során. Így aztán értelemszerűen semmi szükség biztonsági másolatra. Ha véletlen elveszne a korábbi tartalom, arra tekintsünk úgy, hogy a korábbi oldalunktól úgyis meg akartunk szabadulni, ha pedig az újjal történne bármi az is csupán a sors akarata és azért veszik el, mert nem volt elég jó.

5; Spóroljunk mindenen, főleg az informatikuson!

Ha meg tudjuk spórolni a SEO és a marketing szakértőt, félő, hogy még egy wordpress weboldal fejlesztés esetén sem ússzuk meg egy informatikus alkalmazását. Ne dőljünk be azonban a szakmai referenciáknak és a szakértői maszlagnak! Egy „tapasztalatlan olcsójános” a totális katasztrófához, amiért a fentiekben részletezve sokat tettünk kifejezetten fontos. Remélhetőleg egy ilyen „szakember” révén mentesülünk mindenféle zavaros technikai és műszaki kérdések alól, hiszen miért is kellene a megbízót ilyen problémákkal terhelni? Így talán nem merül fel, hogy az átmeneti időszakban is megtaláljanak bennünket köszönhetően annak, hogy elvégzik a DNS beállításokat. Remélhetőleg hasonló módon elmaradnak a már indexelt, de változó URL-ek úgynevezett 301-es átirányításai, amikor a keresett tartalmat új helyen találja meg az ügyfelünk.

6; Az interneten mindenki lop

Bár triviálisnak tűnik a weboldalak fejlesztése során, hogy jó minőségű jogtiszta fotókat használjunk, mellőzve a kellő tervezést és körültekintést, ezt is hanyagolhatjuk, ahogy az egyedi szövegek gyártására sincs szükség! Mennyivel izgalmasabb, hogy a „lopott” tartalom miatt a keresők hátrébb sorolják az oldalunkat, esetleg a tartalom alkotójával még jogvitába is keveredünk.

7; A meglévő ügyfeleket is bosszantsuk fel!

Ha a fenti hibákból többet is sikerült elkövetnünk, akkor a végére még egy jó tanács, a korábban fizetőssé tett tartalmakat lehetőleg felejtsük el lezárni. Így ugyanis a meglévő ügyfeleink is biztosan átérzik, hogy milyen sikeresen vakvágányra vittük a webes átállást.

A céltudatos webes fejlesztés megtérül

A fenti felsorolás elolvasva talán szarkasztikusan hat, ám az ilyen típusú vállalkozói gondolkodásmód a mindennapokban is visszaköszön. A hwsw.hu kutatása szerint a cégek számára a weboldal fejlesztés kötelező feladatként jelenik meg, és a lehető legkevesebbet költik rá, ezért a honlapok nagy része nem éri el a célját, nem hoz üzletet. Pedig ez egy gyorsan megtérülő befektetés, hiszen egy vállalati wordpress weboldal fejlesztés költsége még egy mikrovállalkozás számára sem jelent elviselhetetlen terhet.

Egy jó minőségű weboldal fejlesztése lehetővé teszi, hogy a potenciális ügyfelek megtalálják a vállalkozásunkat, információkat adjunk a termékeinkről és a szolgáltatásainkról, sőt akár egyből meg is rendelhessék azokat. Ezen túl lehetőséget ad arra, hogy a vállalkozásunk a róla kialakuló képet formálja, erősítse a fogyasztók bizalmát és elkötelezettségét, de a terméktámogatás vagy a panaszkezelés is első körben ezen a csatornán keresztül történhet.

Miért fontos a jó minőségű oldal?

Képzeld el, hogy futnak a kampányaid, úgy érzed öntöd a pénzt a google és a Facebook számlájára. Az oldaladra megérkeznek a látogatók, de nem végzik el azt az utolsó lépést, amiért odaküldted őket. Nem vásárolnak, nem iratkoznak fel a hírleveledre, nem töltik le a csaliganyagodat, és még sorolhatnánk. Ha az oldalad nincs jól felépítve, hiába költesz egy lottóötösnyi összeget a hirdetésekre. A várt eredmény elmarad. 

Azon túl, hogy konverziót (eredményt) vársz el egy oldaltól:

  • információkat adhatsz a termékedről
  • építheted a brandedet
  • megfelelő tartalommal szakértőként előzheted meg a versenytársaidat – ezzel erősítve a fogyasztóid bizalmát és az elkötelezettségét
  • de rábízhatod a weboldaladra a terméktámogatás vagy panaszkezelés egy részét is

A vállalkozásod nem szerencsejáték

Ne bízd a véletlenre a sikereidet! A honlapod a kirakat, amivel először találkozik a vevőd, a partnered és az ügyfeled. Legyen méltó a vállalkozásodhoz.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>