Ezért lesz a barátod az Active Campaign

Kiss Tamás2024.04.26.Email marketingactive campaign
active campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes – erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz birtokolt médiák közül az e-mail talán a leghatékonyabb, ráadásul igen magas a célbajutási aránya és nagyon alacsony a fajlagos költsége. Azonban nem mindegy, hogy a jó stratégián túl pontosan milyen szoftverben valósítod azt meg. Ma megmutatjuk neked, mikor és miért lehet jó választás az Active Campaign.

Minden cég egyedi, saját működéssel bír, ezért mindenhol más szempontok alapján választanak szoftvereket. Az azonban általános elvárás, hogy a maga területén 360 fokos megoldást nyújtson, az e-mail marketingben az Active Campaign pontosan ilyen. Megnézzük, hogy a 2003. óta (idén már 21 éve!) fejlesztett szoftvert milyen területeken és miben fogod tudni használni!

Feliratkoztatás egyszerűen

Bár feliratkozóidat a weboldaladon keresztül gyűjtöd, a levelezésed technikai része a hírlevélküldő szoftvereden keresztül valósul meg. Ezért kulcsfontosságú, hogy a kettő képes-e hatékonyan és megbízhatóan kommunikálni.

Listaépítésnél a feliratkozó adatokat a szoftverbe kell juttatni, hogy az valós időben kezdhessen működni. Az Active Campaign ebben igen erős, hiszen szinte bármilyen rendszerrel összeházasítható már létező integrációval vagy egyszerű HTML kódrészlet beszúrásával. Van shortcode pluginja WordPresshez, de fizetős konstrukcióban Woocommerce pluginnal is bír. Saját bevallásuk szerint 900-nál is több eszközzel és szoftverrel van kész integrációs megoldásuk (https://www.activecampaign.com/apps/), amik között külső CRM-ek és más eCom eszközök is vannak.

Ezek az összekötések nem csak azonosításra alkalmas adatokat (email, név, stb.) adnak át a listádnak, hanem a szegmentáláshoz elengedhetetlenül fontos vásárlási vagy érdeklődési előzményeket is. Ezek azok, amiktől a kiküldött ajánlatok valóban jól targetáltak lesznek és magas megtérülést hoznak.

Szegmentáció, CRM

A feliratkozók listája önmagában még nem ér sokat, hiszen nem tudunk róluk semmilyen olyan információt, ami támogatná az értékesítési csatornáinkat. A listákat szegmentálni kell, hogy azonosíthassuk az egyes üzenetekhez vagy termékekhez tartozó célcsoportokat. Itt kezdődik az e-mail marketing hatékonysága. Nem véletlen, hogy az AC CRM-jét “Sales CRM” névvel illeti.

Az Active Campaign CRM modulja lehetővé teszi, hogy a marketing és az értékesítés akár párhuzamosan is használhassa a szoftvert, ami integrált megoldásként sok helyen lehet igen erős eszköz. 

Az AC CRM-jét elsősorban olyan helyzetekben javasoljuk, amikor a cégnek még nincsen dedikált CRM megoldása, hiszen funkcionalitásban az Active Campaign modulja nem tökéletesen teljes. Képes viszont listázásra, szegmensek kezelésére, a felépített tölcsérekben történő mozgás követésére, feladatok hozzáadására és delegálására, egyszóval a vevői életút nyomonkövetésére illetve az érdeklődővel kapcsolatos automatikus és manuális feladatok figyelésére. A legtöbb, levelező szoftverhez kapcsolódó CRM többnyire ilyen funkciókkal szokott rendelkezni, hiszen ezeket magához a szoftver logikához igazítják.

Listaméret-alapú árazási modell

A legtöbb nemzetközi levélküldő szoftverhez hasonlóan az Active Campaign ára is attól függ, hogy mekkora listákat kezelsz. Miért hatékony ez?
Egyrészt kisebb listákkal olcsóbb a szoftver. Ennek előnyeit nem kell részletezni: kisebb cégek is megengedhetik maguknak az olyan funkciókat, amik professzionális levelezést tesznek lehetővé. A költségek piacmérettől függően jól skálázhatóak. “Built for every Business” – szól a szlogenjük.

Másrészt a modell arra is ösztönzi a cégeket, hogy rendszeresen tisztítsák listáikat. A tisztított listák hatékonyabbak, hiszen az inaktív elemek eltávolításával nő a számszerű megnyitási és átkattintási arány is, valamint a kiküldő szerverek megbízhatósági aránya is jobb.

Harmadrészt ez a megoldás nem korlátozza a kiküldött levelek számát. Talán ez a legfontosabb. Teljesen mindegy, hogy hány levelet szeretnél útnak indítani, mert ettől nem lesz drágább a szoftver használata. A több persze nem mindig jobb (ezért kell előbb jól megalkotott e-mail marketing stratégia), viszont ebben a modellben az egyes levelek költsége minden küldéssel egyre kevesebb. Egy-egy érintésre vetítve így mindig az e-mail lesz a legolcsóbb kommunikációs eszközöd.

Egyetlen negatívumként itt talán azt hozhatjuk fel, hogy a szoftvernek nincsen ingyenes változata, a kipróbálási időszaka (jelenleg) pedig mindössze 14 napos és funkcionalitásban erősen limitált, így ha mellette döntesz, az egyből anyagi elköteleződést is jelent.

Automatizmusok létrehozása

Az Active Campaign nagy erőssége, hogy a marketing automatizáció tervezése során vizuális szerkesztőre is támaszkodhatsz. Sokszor a tervezett vásárlói útvonal jóval egyszerűbb, mint amilyennek elmondva tűnik, azonban nehéz vizualizálni. Az Active Campaign ebben nagyon nagy segítség lesz. 

A “ha-akkor” logikával, ágrajzzal és 135 fajta triggerrel felvértezett marketing automatizációs szekcióban szinte minden elképzelés összerakható, amit az érdeklődéstől a vásárlásig és újravásárlásokig csak kívánhatunk. A drag and drop felület valóban igen egyszerűen működik, nem igényel bonyolult előismereteket.

A széles körű integrációnak hála ráadásul az Active Campaign követni tudja a weboldalon végbemenő eseményeket is. A követő a mikrokonverziók segítségével képes a listákon a szegmentációk finomítására. Tudja követni például a kosárelhagyásokat, és a kosárelhagyó e-mail kiküldése mellett az adott kontakthoz rendelhet címkét: “kosárelhagyásra hajlamos”.  

Sablonok és egyszerű editor

Egy-egy kiküldött ajánlatnak sokkal inkább a tartalma a fontos a konverzió szempontjából, semmint a külalakja, azonban az sem mindegy, hogy technikailag és formailag “fogyasztható-e” a levél.

Az Active Campaign szerencsére számtalan beépített sablont tartalmaz, amiket könnyű módosítani, saját igényeinkre szabni. A legtöbb korszerű szerkesztőhöz hasonlóan blokk-alapon működik, vagyis egy-egy tartalmi elemet típusa szerint szerkeszthetünk és kiegészíthetünk, illetve saját blokkokat is menthetünk.

A WYSIWYG (What You See Is What You Get) típusú editor használatát nagyon könnyű elsajátítani, és szerkesztés közben, valós időben már látható a kiküldött e-mail szinte végleges formája. Ez kiegészíthető tisztán szöveges vagy egyszerűsített html változatokkal is, ha az automatikusan generált “butított” verziókkal nem vagyunk elégedettek.

Elemzés és statisztikák

Felépített folyamataink újra és újra optimalizációt igényelnek, hiszen változik a piac és változik az érdeklődők, vásárlók viselkedése is.

Az AC statisztikákat készít nem csak a kiküldött levelekről vagy az azokhoz kapcsolódó A/B tesztekről (célba érés, megnyitás, sikeresség – nézd meg korábbi cikkünkben, mit érdemes mérned), de a beállított eventekről (akár a külső platformokon mértekről is), a várható potenciális értékesítési csatornákról és szegmensekről (ide értve a lead scoringot is). Képes kiszolgálni az adatvezérelt marketingdöntéseket.

A gyűjtött adatokat nem csak a saját felületén tudja kezelni, de igény esetén számtalan más elemző szoftverbe is képes továbbítani, például Google Analyticsba, Agency Analyticsba, Databoxba, Chartmogulba, vagy CDatába is.

Kiknek ajánlott az Active Campaign?

Kis- és középvállalkozásoknak, amik hatékonyan szeretnének kommunikálni ügyfeleikkel, anélkül hogy túl sok időt és erőforrást fektetnének a kampányok kezelésébe. 

Olyan marketingeseknek és mikrovállalkozásoknak, egyéni vállalkozóknak, akik szeretik a testreszabhatóságot és egyedi megoldásokat igényelnek.

A szegmentálás és célzás szerelmeseinek, hiszen az AC rugalmas szegmentálási lehetőségekkel rendelkezik, amelyek segítségével pontosan meghatározhatók az ügyfélprofilok és célközönségek. 

Azoknak, akik standard e-commerce platformokat használnak, hiszen az integrációk révén az Active Campaign lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hatékonyan kezeljék az értékesítési folyamatokat és automatizálják a vásárlói életutat. 

Kiknek nem ajánlott az Active Campaign?

Olyan nagyvállalatoknak, amelyek specifikus funkciókat igényelnek akár az igen bonyolult folyamataik, akár a már meglévő, egyedi szoftveres környezet miatt. Ne feledjük, hogy az  ActiveCampaign egy általános célú platform.

Mélyebb integrációra vágyóknak: bár az ActiveCampaign egyik erőssége éppen az összekapcsolhatóság, mégis egy kerek, egész levélküldő platformot alkot. Ha mélyebben szeretnénk valahova beközni (akár folyamatba, akár szoftverbe), a megértése időbe telhet.

Kezdőknek, akik még nem rendelkeznek kellő ismerettel a marketing területén: bár az ActiveCampaign felhasználóbarát felülettel rendelkezik, a kezdőknek, akik nem rendelkeznek marketing tapasztalattal, riasztó lehet a folyamatok tervezése és kivitelezése, hiszen az elméleti részhez a szoftver nem ad segítséget.
Az ActiveCampaign nem a legolcsóbb a piacon, így olyan vállalkozásoknak, amelyeknek korlátozott a költségvetése, más, költséghatékonyabb alternatívákat érdemes keresniük.

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó bejegyzések

keresési cél

Keresési cél felhasználása a SEO-ban és tartalomfejlesztésben

A digitális világban, ahol a tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a vállalkozások (különösen azok marketing szakemberei) mélyebben megértsék, hogyan…
TOVÁBB OLVASOM >>
active campaign

Ezért lesz a barátod az Active Campaign

E-mail marketinget folytatni majdnem minden iparágban és kereskedelmi területen érdemes - erről számtalan cikkben adtunk már számot. Az owned, azaz…
TOVÁBB OLVASOM >>
shopreter vs unas

Webshop-motorok harca: Shoprenter vs. Unas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ha bérelhető webshop motort szeretnél használni, melyik a legjobb. Ma két hazai versenyzőt, a…
TOVÁBB OLVASOM >>